Felparkeringar och tena lady

http://krisernaviglomde.aftonbladet.se

Jag läser om "Kriserna vi glömde" på aftonbladet. Jag läser och förfäras och äcklas och berörs. Och sen gör jag ingenting.

Jag skänker inte pengar, jag bestämmer mig inte för att göra en insats och jag bara läser.
 
Jag läser och känner igen.

För hur är det egentligen här?
 
  • Där finns det inte ett ord för våldtäkt. Det gör det visserligen här, men det betyder inte mer än "ett samlag eller annan sexuell aktivitet där mannen inte förstår så mycket alls och misstar ett 'NEJ' för ett 'jamen självklart'". Våldtäkter och andra sexuella övergrepp bestraffas som om det gällde en felparkering. Fast det är väl inte så konstigt. Det är väl som att parkera snoppen någonstans där man inte får och helt enkelt skita i det för att det ändå är så låga böter. Parkering som parkering och parkeringsplatsen bryr man sig inte om så länge det inte blir några repor i lacken på bilen.
 
  • Där får kvinnor ingen hjälp med förlossningsskador. Här kan en barnmorska på MVC inte svara på vad det finns för hjälp att få och hur man behandlar inkontinens, ärrvävnad och andra förlossningsrelaterade skador. Kvinnor får gå runt inkontinenta och med smärtor, men det är ju normalt, eller hur?! Det finns ju inkontinensskydd, så då är det väl färdiggnällt.
Skänka pengar skulle jag kunna göra, men mitt helhjärtade engagemang kommer av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0