Fånge i renoveringsburen

Vi renoverar och det är typ det tråkigaste jag vet. Tack och lov (på ett sätt) är min man mycket mer engagerad i renoveringen. Fy fan för det (på ett annat sätt). Alltså, det är jättekul att ha ett fint hus och renoveringen behövs väl, kanske. Å andra sidan innebär dessa renoveringshelger att jag har fullt ansvar för barnen, maten, disken, mitt jobb, handla, träningar och matcher. Dessutom tror min man att det bara är han som har något att göra, vilket leder till att jag förväntas springa fram och tillbaka som en jojjo med kaffekoppar, plastpåsar, penslar och annat viktigt. Med andra ord så blir jag avbruten i det jag gör exakt hela tiden. Viss irritation uppstår.

Idag kom dessutom mannen ner och säger att medan färgen torkar så ska han gå en powerwalk. Vips var han ute och jag insåg att min chans till motion därmed var över.

Min tid utanför huset har idag bestått av en shoppingrunda i klädaffärer tillsammans med Lilla och Bästisen. Jag menar för övrigt Lillas Bästis, inte min. Himmelens avkopplande alltså! Vad gör man inte för att få komma ut en stund?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0